Onze pedagogische visie

KWALITATIEF

Binnen Campus Connect streven we naar kwaliteitsvol onderwijs voor jongeren die bewust kiezen voor de combinatie van leren op school en leren in een onderneming. We doen dit vanuit een christelijke inspiratie waarbij kansen geven en aandacht besteden aan maatschappelijk kwetsbare jongeren centraal staan.

TOEKOMSTGERICHT

We zien het als onze taak de integratie van onze leerlingen in de maatschappij te bevorderen door te werken op drie domeinen:
•    hun beroepskansen bevorderen door een degelijke vakopleiding
•    hun persoonlijke ontplooiing verder uitbouwen
•    hen actief laten deelnemen aan het maatschappelijk leven

DESKUNDIG

We zien onze leerlingen als unieke mensen met een totale persoonlijkheid en binnen onze begeleidingstaak willen we daar (rekening houdend met onze mogelijkheden en beperkingen) maximaal op inspelen.
Daarom tekenen we samen met iedere leerling een individueel leertraject uit dat we actief begeleiden. Dit leertraject beperkt zich niet tot het accepteren en verwerken van informatie maar daagt de jongere ook uit om een actief engagement op te nemen. Onderwijzen richt zich in onze school dan ook op kennis, vaardigheden en attitudes, op kennen, kunnen en zijn. Naast de lesmomenten op school, worden de leerlingen die er klaar voor zijn, opgeleid op een werkplek. Zo krijgen zij optimaal kansen om een kwalificatie te behalen. Voor leerlingen die daar nog niet aan toe zijn, zetten we in op het verbeteren van de loopbaangerichte, arbeidsgerichte en vaktechnische competenties.

RESPECTVOL

We omarmen diversiteit in al zijn vormen. Iedereen moet de kans krijgen om zich volwaardig als mens te kunnen ontplooien. Hierbij dragen we zorg voor iedereen ongeacht geaardheid, geslacht, kleur, beperking of levensbeschouwing. Gezien de grote diversiteit in onze school streven we naar een beleid waarbij we maximaal rekening houden met de mogelijkheden en beperkingen van elke leerling.

TEAMWORK

We willen in onze school actief werk maken van een open leer- en leefgemeenschap waarin jongeren, ouders, (interne en externe) begeleiders en directie elkaar leren kennen en waar dialoog leidt tot medeverantwoordelijkheid in het traject dat we samen afleggen.